مفهوم سئو چیست؟

مفهوم سئو چیست؟

سئو یا SEO مخفف Search Engine Optimization می باشد که در اصطلاح بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد.

بهینه سازی موتور جستجو

تعریف بهینه سازی برای موتورهای جستجو کمی بیشتر طول می کشد. برای اینکه بفهمیم سئو به چه معناست، اجازه دهید این سه کلمه را کمی تفکیک کنیم.

جستجو کردن. یکی از محبوب‌ترین راه‌هایی که مردم برای یافتن محصولات و تامین‌کنندگان جستجو می‌کنند، جستجو در وب‌سایت‌هایی مانند گوگل و بینگ است. چه نیاز تجاری باشد و چه صنعتی، جستجو سریع، راحت است (فقط اتصال اینترنت است) و در بیش از دو دهه ثابت شده است. گوگل بزرگترین موتور جستجو است که در هر ثانیه بیش از 40000 جستجو را پردازش می کند. این به 3.5 میلیارد جستجو در روز و 1.2 تریلیون جستجو در سال (در سراسر جهان) می رسد. گوگل بیش از 90 درصد بازار جستجو را در اختیار دارد.

موتور. جستجو توسط کاربر انجام می شود که یک پرس و جو را در کادر جستجو وارد می کند و “کلیک” را فشار می دهد. گوگل (از گوگل برای همه موتورهای جستجو استفاده می کنیم) سپس پرس و جو (که از کلمات تشکیل شده است و به آن کلمات کلیدواژه می گویند) را با صفحات وب که در پایگاه داده خود نمایه کرده است مطابقت می دهد. «موتور» گوگل آن صفحات ایندکس شده را به ترتیب خاصی رتبه بندی می کند، با این ایده که مرتبط ترین و قابل اعتمادترین صفحات وب را در بالای صفحه به کاربر نشان دهد. راه دیگری برای فکر کردن به “موتور” این است که نماد الگوریتم جستجوی گوگل است – فرمول پیچیده ای از عوامل رتبه بندی که صفحات وب را به ترتیب (از لحاظ نظری) مناسب رتبه بندی می کند.

بهينه سازي. بهینه سازی کاری است که متخصصان سئو انجام می دهند تا صفحات وب مشتری را در رتبه بندی بالا ببرند. با توجه به آنچه که گفتیم، این پروژه شامل مرتبط‌تر و قابل اعتمادتر کردن صفحات یک وب‌سایت زمانی است که درخواست‌های جستجو با استفاده از کلمات کلیدی مطابق با آنچه مشتری می‌خواهد بفروشد انجام می‌شود. هرچه رتبه صفحات وب بالاتر باشد، بیشتر اوقات آن صفحات وب برای کاربران موتور جستجوی مناسب نمایش داده می شوند – آنهایی که از این 1.2 تریلیون جستجو در سال علاقه مند به خرید آنچه شرکت می فروشند، هستند.

سئو به چه معناست؟ این بدان معنی است که وب سایت خود را به یک ماشین تولید سرب یا یک ماشین تولید درآمد آنلاین تبدیل کنید.

اسرار الگوریتم های موتورهای جستجو

تعریف بازاریابی سئو به عنوان چیزی شبیه به یک بازی حدس زدن کار دشواری نیست. با این حال، اجازه ندهید این بیانیه شما را بترساند بازاریابی سئو اثربخشی خود را در ایجاد سرنخ فروش و درآمد آنلاین برای چندین دهه ثابت کرده است. با این وجود، اگر تعجب می کنید که سئو به چه معناست و چیست، اگر می خواهید عاقلانه و با اطمینان روی سئو سرمایه گذاری کنید، باید بدانید که سئو ترکیبی از هنر و علم است. ناشناخته های زیادی وجود دارد.

ما اشاره کردیم که الگوریتم گوگل، فرمولی که صفحات وب را به ترتیب خاصی رتبه بندی می کند. بیش از 200 عامل در الگوریتم گوگل وجود دارد و هیچ کس خارج از گوگل دقیقاً نمی داند که این عوامل چیست و دقیقاً چگونه وزن دارند. پوشاندن الگوریتم های موتورهای جستجو منطقی است اگر به آن فکر کنید. اگر همه دقیقاً می دانستند الگوریتم ها چگونه کار می کنند، همه به جای تمرکز بر ایجاد محتوای قابل اعتماد و مرتبط، وب سایت های خود را برای دستیابی به رتبه های بالا دستکاری می کردند. کاربران موتور جستجوی گوگل محتوای قابل اعتماد و مرتبط می‌خواهند، نه محتوای پایین‌تری که به بالای رتبه‌بندی برسد، زیرا کسی الگوریتم را فریب داده است.

تعریف بازاریابی سئو

متخصصان سئو حرفه ای با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها، توجه دقیق به اظهاراتی که گوگل در مورد الگوریتم موتور جستجو، آزمون و خطا و تجربه خود بیان می کند، به بهترین روش ها برای بهینه سازی وب سایت ها می رسند. اما سئو دقیقاً از نظر کاری که در کمپین سئو انجام می شود به چه معناست؟

در اینجا یک نمای کلی از وظایف سئو آورده شده است:

  • تصویر بزرگ متخصصین سئو در وب سایت کار می کنند و خارج از وب سایت نیز کار می کنند. اهداف اصلی سئو در سایت این است که مطمئن شود گوگل می تواند تمام محتوای وب سایت را به درستی بخواند، تفسیر کند و ارزش قائل شود، و تحت تاثیر قرار دادن گوگل به خصوص برای صفحات وب هدف کمپین – معمولاً صفحات محصول/خدمات که منجر به تولید می شوند یا سفارشات آنلاین هدف اصلی سئوی خارج از سایت ایجاد لینک بازگشت به وب سایت است. به طور گسترده ای شناخته شده است که کمیت و کیفیت لینک ها به وب سایت شما یک عنصر بسیار مهم در الگوریتم گوگل است.
  • عکس کوچک، در محل. وظایف سئو در سایت حول محور ساختن وب سایت تا حد امکان کاربر پسند و محتوا تا حد امکان ارزشمند است، به خصوص برای صفحات هدف. یک وب سایت قوی برای سئو، سازگار با موبایل، بارگذاری سریع، اسکن آسان، جهت یابی آسان، آموزنده، معتبر، آسان برای تعامل، عاری از خطاهای فنی و موارد دیگر است. کمپین های سئو مسائل فنی وب سایت و مسائل درون صفحه را مدیریت می کنند که بیش از حد قابل ذکر هستند، اما تعداد وظایف و سختی اجرا به شرایط شروع وب سایت بستگی دارد. برخی فقط برای شروع یک کمپین به کار زیادی نیاز دارند و برخی دیگر نیاز به تغییرات جزئی و نظارت مداوم نسبتاً معمولی دارند.
  • عکس کوچک، خارج از سایت. ساخت لینک های ورودی (که در بخش سئو «لینک سازی» نامیده می شود) از طریق طیف گسترده ای از فعالیت های ممکن انجام می شود. یک تکنیک محبوب (و موثر) لینک بیلدینگ نوشتن مقالات و انتشار آنها در وب سایت ها یا وبلاگ ها با کیفیت بالا است. روش معمول داشتن پیوندی به وب سایت نویسنده است. سایر گزینه‌های لینک‌سازی شامل دریافت فهرست‌هایی در فهرست‌های راهنماهای تجاری صنعتی، خرده‌فروشی یا عمومی، و پرورش نظرات کاربران آنلاین در سایت‌هایی مانند Yelp و Google My Business است.

 

اگر علاقه مند به تعمیق دانش خود در زمینه سئو هستید، وب سایت ما حاوی مقالاتی با اطلاعات بسیار بیشتر در مورد این موضوع جذاب و همیشه در حال تغییر است.

 

 

 

آنچه در این مطلب می خوانید

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 17 =